קלנועית – פיתרון פשוט לבעיה גדולה - גלגל יציב

קלנועית – פיתרון פשוט לבעיה גדולה

כולנו מכירים את הרכב החשמלי, המכונה קלנועית, שתפקידו העיקרי לסייע לאנשים כבדי תנועה. אולם לא לכולנו ברורים כלל התפקידים שנועדו לרכבים אלה, מה התקנות המסדירות את השימוש בהן, מה מבדיל אותם מעזרים אחרים כגון כסא גלגלים ממונע ועוד. תשובות לשאלות אלו תוכלו למצוא במאמר שלפניכם.

תקנות התעבורה:

מעט באיחור תוקנו תקנות תעבורה בישראל בשנת 2006, המסדירות את השימוש בקלנועית. כיום כבר מוגדר עלפי חוק שלא נדרש רישיון נהיגה כדי להפעיל קלנועית, השימוש בה מותר מגיל 16 ומעלה ואסור לנסוע בה בכביש אלא אם המדרכה אינה מאפשרת מעבר עימה.
בתקנות מוגדרים פרמטרים המבדילים קלנועית מכל רכב חשמלי אחר (כולל כיסא גלגלים ממנוע). מדובר ברכב שרוחבו אינו עולה על מטר אחד, הוא מיועד לנוסע בודד או לשניים לכל היותר, מהירות נסיעתו המרבית אינה עולה על 12 קמ' לשעה וההיגוי בו נעשה באמצעות כידון או מוט היגוי. קלנועיות הנמכרות בישראל עומדות בתקניםם של מכון התקנים ובדרישות טכניות של משרד התחבורה.

היסטוריה וייעוד:

ייעודה של הקלנועית נגזר באופן ישיר מן ההיסטוריה שלה. את הקלנועית הראשונה בנה אמריקאני בשם אלאן ר. טיים בשנת 1968 במטרה לסייע לבן משפחתו שהתקשה בתנועה בשל מחלת טרשת נפוצה. אלאן כינה את הרכב שבנה "אמיגו" וכשנוכח לדעת שיש לו ביקוש גדול הוא הקים חברה לקלנועיות בשם "Amigo Mobility International Inc." (הפעילה עד היום).

מכיוון שהקלנועית היא גדולת מימדים יותר מכיסא הגלגלים, היא מיועדת לשימוש מחוץ לבית. קל יותר לנהוג בקלנועית מאשר בכיסא גלגלים, ולכן היא עזר תנועה יעיל גם עבור מי שאינם רק מתקשים ללכת אלא גם מוגבלים בתנועתם בפלג הגוף העליון.

איך פועלת קלנועית:

כל הקלנועיות היום הן חשמליות ומופעלות על ידי מצברים נטענים (בעבר היו ניסיונות להשתמש במנועי בנזין קטנים אולם דגמים אלה נגנזו). לקלנועית עשויה להיות הנעה קדמית או אחורית, הפעלתה פשוטה וקלה (בחירה בין נסיעה קדימה / אחורה, שליטה על מהירות הנסיעה והיגוי נוח מאוד). רוב הקלנועיות הן בנות שלושה גלגלים אולם ישנן קלנועיות בנות ארבע גלגלים.

מעוניינים לצור קשר עם גלגל-יציב לחצו כאן

איכות ושירות ללא פשרות 16
4.9 / 5